لیست مهاجرت به آلمان (تحصیلی/کاری)

support-logoمی‌خوای بری سفر ؟
کافیه با ما تماس بگیری تا بهترین پیشنهاد برای یک سفر خاص و رویایی رو بهت بدیم ...

 
 
 
 
 

پکیج های مهاجرت به آلمان (تحصیلی/کاری)

متاسفانه مطلبی وجود ندارد

مهاجرت به آلمان

آلمان به عنوان دومین کشور پرجمعیت اروپایی بعد از روسیه و یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان، فرصت های تحصیلی و کاری بسیاری را خود جای داده است. کشورهای همسایه آلمان شامل دانمارک، لهستان، جمهوری چک، اتریش، سوییس، فرانسه، بلژیک و هلند می باشند. آب و هوای غالبا معتدل، طبیعت سرسبز، اقتصاد برتر و فرهنگ خاص با دین اکثرا مسیحیت، از دلایلی است که این کشور را بعد از آمریکا، انگستان و استرالیا، در رتبه چهارم مهاجر پذیرترین کشور جهان جای داده است.

نرخ بیکاری در این کشور حدودا 3 درصد بوده و از لحاظ نیروی کار، معمولا قشر جوان می تواند بهترین گزینه برای مهاجرت کاری به این کشور باشد.

امور مربوط به درمان و سلامت در آلمان زبانزد است و بسیاری افراد از کشورهای مختلف جهان به این دلیل به این کشور سفر می کنند. نرخ امید به زندگی در این کشور با میانگین 82 سال در رتبه 21 کشورهای جهان می باشد.

موسیقی، فرهنگ، سلامت، هنر، ادبیات، رسانه، غذا، ورزش، گردشگری، اقتصاد، اقلیم، جغرافیا و هر ویژگی که می تواند به صورت ایده آل و منحصر به فرد تصور شود، همه در ساختار کشور آلمان نهادینه شده است.

پرستاری، مامایی ، پزشکی، ارتوپدی، توانبخشی و به صورت کلی گروه سلامت، رشته های گروه مهندسی علی الخصوص، مهندسی برق، آی تی، برنامه نویسی، مکانیک و ده ها رشته دیگر از جمله مشاغل مورد نیاز در آلمان می باشد.

انواع ویزاهای کاری آلمان

  • ویزای کار از طریق پیشنهاد کار/Job Offer:
    این طریق ویزا مختص افرادی است که از طرف یک شرکت آلمانی پیشنهاد کاری دریافت کنند، که پس از مراجعه به سفارت و ارائه مدارک لازم و طی پروسه آن می توان به صدور ویزا بسیار خوش بین بود. لازمه این نوع ویزا، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، تخصص بالا در حرفه، سابقه بالا، مسلط به زبان آلمانی و داشتن حداکثر سن 45 سال می باشد.
  • ویزای جست و جوی کار/Job Seeker:
    این نوع ویزا مخصوص افرادی است که به مدت 6 ماه می توانند در کشور آلمان به دنبال شغل مناسب باشند و بعد از پیدا کردن آن، می توانند اقامت کاری را در این کشور داشته باشند. اما در صورت پیدا نکردن شغل، می بایست پس از اتمام مهلت 6 ماه ( و غیر قابل تمدید) این کشور را ترک نمایند. در صورت پیدا کردن شغل در طول این مدت، می توانند از 10 ساعت کار در طول هفته استفاده کنند تا با محیط کاری و کارفرما آشنا شوند. داشتن حداقل 3 سال سابقه کار، مدرک لیسانس و تسلط به زبان آلمانی پیش شرط این نوع ویزا می باشد.
  • دوره های آوسبیلدونگ/Ausbildung:
    شامل دوره های 18 تا 24 ماهه جهت کسب تخصص و تجربه در یک حرفه خاص. پس از گذراندن این دوره ها، نه تنها شانس اقامت کاری در آلمان بلکه در کشورهای دیگر را نیز خواهید داشت. از جمله شرایط لازم برای اخذ پذیرش در این دوره ها: داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1، اخذ نمره لازم در آزمون ورودی برخی از اوسبیلدونگ، داشتن سن کمتر از 35 سال ( البته با توجه به رشته مورد نظر سن مناسب متفاوت است)، در صورت امکان داشتن سوابق کاری. مدت بررسی برای درخواست اخذ ویزای اوسبیلدونگ حداقل 3 ماه است و شامل مدارک ذیل می باشد که به صورت حضوری به سفارت تحویل می دهید: پاسپورت با اعتبار کافی، گواهی تمکن مالی، رسید پرداخت درخواست اخذ ویزای اوسبیلدونگ آلمان، بیمه درمانی تا تاریخ شروع آموزش، تاییدیه کتبی از شرکت آموزش فنی حرفه ای
انواع دوره های اوسبیلدونگ
  • دوره های اوسبیلدونگ دوگانه:
    در کالج یا مدارس به صورت عملی و تئوری دوره های این مرحله برگزار می شود. داشتن مدرک زبان آلمانی و دیپلم فنی حرفه ای از شرایط شرکت در آن می باشد ؛ چرا که در حوزه فروش ، فنی و طراحی فعالیت می کنند. از ویژگی های جذاب آن این است که متقاضیان زیر 35 سال در این دوره ملزم به پرداخت شهریه نیستند و حتی حقوق هم دریافت می کنند.
  • دوره های اوسبیلدونگ مدرسه ای:
    متقاضیان بدون اخذ مجوز از اداره ثبت احوال و آژانس کاریابی ، می توانند در این دوره ها به صورت تئوری شرکت کنند. متقاضیان این دوره ملزم به پرداخت شهریه می باشند و کسانی که در دوره بهداشت و مراقبت شرکت کرده اند حقوق دریافت می کنند.

ویزای تحصیلی مقاطع مختلف در آلمان

شما می توانید با توجه به سلیقه خود و سابقه مدارک تحصیلی، در مقاطع مختلف در این کشور تحصیل کنید.

  • کارشناسی:
    مهاجرت دانشجویی به المان برای تحصیل در دوره کارشناسی نیاز به زمانی عموما سه تا چهار ساله و اخذ پذیرش از دانشگاه این کشور را دارد . همچنین متقاضی باید دارای دیپلم دبیرستان باشد . اولین مدرک تحصیلات عالی در این کشور همین مدرک می باشد.
  • کارشناسی ارشد:
    برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در المان باید مدرک کارشناسی را داشته باشید تحصیلات کامل برای کارشناسی ارشد دو الی چهار ترم طول میکشد بعد از اتمام کارشناسی ارشد دانشجویان میتوانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی دانشگاه های المان نیز اقدام کنند.
  • دکترا:
    مهاجرت به المان در این مقطع کمی دشوار تر می باشد مدت زمان اتمام این دوره حدود چهار سال می باشد.
هزینه و مدارک لازم تحصیلی آلمان

اصولا خوابگاه ها اتاق به دانشجویان ارائه میدهند و هزینه اینترنت و اب وبرق به صورت رایگان می باشد . و در اکثر خوابگاه ها سرویس بهداشتی و حمام و اشپز خانه در داخل اتاق به صورت کاملا شخصی می باشد و برخی از خوابگاه ها به صورت مشترک می باشد . امکان استفاده از سلف سرویس دانشگاه را دارند که اصولا هزینه وعده های غذایی بسیار کم هزینه تر از رستوران های خارج دانشگاه است.

icon
02188670375

تماس بگیر

مشاوره رایگان دریافت کنید!

ما به شما کمک میکنیم تا جهان را متفاوت تر ببینید، فرصتهایی را کسب کنید که هرگز تصورش را هم نمی کردید.

همین حالا تماس بگیر